فهرست بستن

مشاوره تحصیلی و شغلی

مشاوره تحصیلی

بیشتر تجربیات تحصیلی در سنین نوجوانی و جوانی اتفاق می افتد. این امر باعث می شود که زمان گذراندن در کلاس به ویژه در طول زندگی تأثیرگذار باشد. به طور کلی ، هرچه تجربه آکادمیک فرد بهتر باشد ، انتقال او به دنیای کار هموارتر خواهد بود. با این حال ، سالهای مدرسه نیز دوره دشواری برای تغییرات عظیم جسمی ، عاطفی ، اجتماعی و روانی است. یادگیری متعادل کردن منافع شخصی و اهداف تحصیلی به راحتی حاصل نمی شود و بسیاری از دانشجویان با نگرانی های خانوادگی ، اهداف تحصیلی ، فعالیت های ورزشی و سایر علایق ، مجذوب چندین جهت مختلف می شوند.

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان شرایط سختی را از نظر درسی و روانی می گذرانند. دانشجویانی و دانش آموزانی که با یک مشاوره تحصیلی ملاقات می کنند، ابزارها و راهکارهای مشخصی را برای مقابله با این مشکلات یاد می گیرند. مشاوره تحصیلی برای ارائه راهنمایی های خاص در مورد بهبود عملکرد تحصیلی است.

مشاوران تحصیلی کلینیک آرام اندیش می توانند فرصت های شغلی را در مقاطع ابتدایی، دبیرستان، لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری بررسی کنند. این موضوع متخصصان را برای فرصت های شغلی پیشرفته در این زمینه آماده و واجد شرایط می کند.

مشاوره شغلی

برای همه ما خیلی مهم است که شغلی را انتخاب کنیم که با علایق، اهداف شخصی و ارزش های اصلی شما همسو باشد و تشخیص و دستیابی به فرصت مناسب می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. اگر مطمئن نیستید کدام مسیر حرفه ای را طی کنید، یک مشاوره شغلی می تواند به شما کمک کند.

انتخاب شغل یک کار مهم است، اما ممکن است کار دشواری هم باشد. شاید تصمیم گیری در مورد مناسب ترین نوع شغل آسان نباشد و از آنجا که مشاوره شغلی به افراد کمک می کند مهارت ها، نیازها و خواسته های خود را ارزیابی کنند تا شغلی را پیدا کنند که برای آن ها موثر باشد، این نوع مشاوره در نظر گرفته می شود. تحقیق در مورد طیف گسترده ای از مشاغل بالقوه ممکن است بسیار زیاد باشد و اطلاعات مربوط به مجموعه مهارت ها و آموزش های لازم برای یک موقعیت خاص ممکن است دشوار باشد. یک مشاور شغلی اغلب قادر به ارائه اطلاعات ارزشمند در این زمینه ها و سایر موارد خواهد بود.
مشاوران شغلی کلینیک آرام اندیش از مهارت هایی مانند تحقیق، گوش دادن فعال، تفکر انتقادی و حل مسئله برای ترسیم به اهداف، ترجیحات، توانایی ها، تجربه و آموزش خود در یک برنامه حرفه ای استفاده می کنند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک آرام اندیش بصورت حضوری و غیر حضوری از خدمات آن ها بهره مند شوید.

تماس با ما